اخبار ویژه
بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور:

پیشنهاد پرداخت اوراق قرضه به کارگران نشان از ناآگاهی به درد جامعه کارگری است

کد خبر : 10131
سه شنبه 5 دی 1396 - 12:03

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور گفت: مسؤولی که پس از پرداخت اوراق قرضه فکر می‌کند مشکل جامعه کارگری را حل کرده است به درد کارگران آشنا نیست.

حمیدرضا امام‌قلی‌تبار در ارتباط با پرداخت حقوق کارگران از طریق اوراق قرضه در استان مازندران اظهار کرد: کارگران تا زمانی که کارد به استخوان‌شان نرسیده باشد حتی با کارفرما در ارتباط با دیرکرد حقوق و مزایا صحبت نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: کارگران دلسوزترین افراد نظام در سطح کشور هستند و تجمعات آنها تنها و تنها برای دریافت حقوق و مطالبات است و این تجمعات هم تنها زمانی ایجاد می‌شود که واحدهای تولیدی برای چندین ماه نسبت به پرداخت حقوق کارگران شانه خالی می‌کنند.

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور اضافه کرد: این تجمعات تنها برای دیده شدن مشکلات واقعی کارگران نزد مسؤولان و متولیان است تا حقایق و دردهای آنها به خوبی بیان شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: تجمعات کارگری زمانی بروز پیدا می‌کند که آنها واقعاً محتاج نان شب خودشان شده‌ و مشقت‌های زندگی، عرصه را بر آنها تنگ کرده است.

امام‌قلی‌تبار با اعلام اینکه در حال حاضر بسیاری از کارگران برای تأمین پوشاک و لوازم مدرسه و حتی پرداخت سرویس مدارس با مشکل مواجه هستند، بیان کرد: در این شرایط مسؤولی که پیشنهاد پرداخت حقوق به کارگران از طریق اوراق قرضه را مطرح می‌کند، به درد این قشر آگاه نیست.

وی یادآور شد: اوراق قرضه سندی است که متولی صادرکننده را متهعد می‌کند که نسبت به پرداخت بدهی در آینده اقدام کند.

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور خطاب به پیشنهاددهندگان پرداخت اوراق قرضه بابت تأخیر در بدهی حقوق کارگران تأکید کرد: بنده این سؤال را از متولیان امر دارم که اگر یک ماه حقوق شما با تأخیر پرداخت شود و یا سه ماه حقوق دریافت نکنید و پس از سه ماه به شما بابت حقوق اوراق قرضه مدت‌دار پرداخت کنیم و پس‌اندازی هم نداشته باشید، می‌تواند شرایط سخت زندگی امروز را تحمل کنید.

این مسؤول اضافه کرد: متولیان امر با پرداخت اوراق قرضه هیچ ارزشی برای کارگران در کشور قائل نیستند، پیشنهاد پرداخت اوراق قرضه به کارگران سنگین‌تر از محاکمه کردن آنها بدون ارتکاب جرم و جنایت است.

امام‌قلی‌تبار با اعلام اینکه مشکلات جامعه کارگری در سطح کشور بسیار زیاد است، افزود: بیشتر واحدهای تولیدی، خدماتی، صنعتی و پیمانکاری با چالش دریافت اوراق قرضه مواجه هستند، چطور به کارگری که ماهی 900 هزار تومان حقوق پرداخت می‌کنند، پیشنهاد پرداخت اوراق قرضه را مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر حقوق کارگر توسط دولت 900 هزار تومان تعیین شده است و با همه حقوق و مزایا به یک میلیون و دویست سیصد هزار تومان می‌رسد، اگر  فردی دو میلیون حقوق بگیرد نمی‌تواند به امورات روزانه خویش برسد و متولی یک واحد کارگری پس از چندین ماه تأخیر در پرداخت حقوق به آنها اعلام می‌کند که با پرداخت اوراق قرضه مشکل شما را حل می‌کنم.

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور در پایان گفت:در افزایش حقوق کارگران تلاش‌های نمایندگان جامعه کارگری در برابر کسانی که خودشان را به خواب زدند بی‌فایده بوده است و این نشان می‌دهد که در حال حاضر اراده‌ای برای حل مشکل کارگران در جامعه وجود ندارد و این معضل باعث کاهش راندمان کاری در محیط‌های کار می‌شود. /فارس

ارسال توسط : مازندران مازندران
بازدید
دیدگاه