اخبار ویژه
از سوی مدیرکل حمایت از سرمایه‌گذاری مازندران اعلام شد

10 شاخص استاندارد بین‌المللی بهبود محیط کسب و کار

کد خبر : 10105
یکشنبه 3 دی 1396 - 16:17

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مازندران، 10 شاخص استاندارد بین‌المللی بهبود محیط کسب و کار را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج کارگری مازندران، لیلا واثقی اظهار کرد: برای یک تجارت موفق باید شاخص‌های بین‌المللی کسب و کار موفق را بدانیم و از این طریق، وضعیت موجود را به وضعیت مطلوب تغییر دهیم.

وی افزود: فرآیند تأسیس و راه‌اندازی شرکت، فرایند اخذ مجوز راه‌اندازی، شرایط استخدام و اخراج نیروی کار، ثبت مالکیت، اخذ اعتبار، حمایت از سرمایه‌گذاران، پرداخت مالیات، تجارت برون‌مرزی، اجرای قراردادها و انحلال یک فعالیت، 10 شاخص استاندارد بین‌المللی بهبود محیط کسب کار است.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مازندران گفت: این شاخص‌ها در سازمان‌های بین‌المللی نیز مشخص شده‌اند، در بحث تجارت برون‌مرزی باید فرآیند قانونی برای این منظور مشخص باشد تا در مسیر صادرات با مشکل مواجه نشویم.

وی در پایان بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ تجارت برون‌مرزی رتبه 134 جهان را دارد، لذا نیازمند توجه بیشتر به شاخص‌های استاندارد بین‌المللی بهبود محیط کسب و کار هستیم تا رتبه خود را ارتقا دهیم، استان مازندران نیز با توجه به اینکه در بخش صادرات رتبه بالایی را در کشور دارد می‌تواند با تلاش بیشتر براساس 10 شاخص عنوان‎شده، سهم مهمی در این موفقیت داشته باشد. /فارس

ارسال توسط : مازندران مازندران
بازدید
دیدگاه