اخبار ویژه

انتقاد از رویه نامناسب بنگاه‌های کاریابی /سهم دولت در افزایش حقوق کارگران

کد خبر : 19326
دوشنبه 26 دی 1401 - 11:09
بابلسر

مسؤول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات مازندران با اشاره به اینکه تشکیل بنگاه‌های کاریابی بعضا موجب بنگاه‌داری شده است گفت: این اقدام به عنوان یک عیب محسوب می‌شود که امیدواریم با کم شدن واسطه‌ها، ارتباط بین دستگاه‌ها نزدیک‌تر شود.

 سیدجواد حسینیان عصر روز18 دي در جلسه شورای هماهنگی کار و رفاه شهرستان بابلسر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: امیدواریم با پیمودن راه شهدای عزیز و مدافعان حرم، در مسیری که این عزیزان ترسیم کردند ثابت قدم باشیم و در نهایت، شهادت در راه اسلام و انقلاب نصیب ما شود. 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بحث قشر شریف و زحمتکش کارگری گفت: معظم له سه نکته مهم؛ ایجاد فرصت شغلی، تقسیم رابطه کار و سرمایه و مسئله امنیت شغلی را همواره مورد تاکید قرار می‌دهند. 

حسینیان با اشاره به آسیب‌های امروز جامعه کارگری، رسالت برگزاری جلسات شورای کار و رفاه اجتماعی را هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها برشمرد و افزود: از آنجایی که در جامعه جوانان زیادی جویای کار هستند، ولی در مقابل، بسیاری از شرکت‌ها و مجموعه‌های تولیدی دنبال نیروی کار است. 

مسؤول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات مازندران با اشاره به اینکه تشکیل بنگاه‌های کاریابی بعضا موجب بنگاه‌داری شده است گفت: این اقدام به عنوان یک عیب محسوب می‌شود که امیدواریم با کم شدن واسطه‌ها، ارتباط بین دستگاه‌ها نزدیک‌تر شود.

حسینیان تصریح کرد: قشر زحمتکش کارگری از بدو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، در دوران طلایی دفاع مقدس و در همه صحنه‌های انقلابی در جبهه اقتصادی، جنگ نرم و جنگ سخت در خط مقدم بودند و پیوسته پای انقلاب و دستاوردهای آن و اسلام عزیز ماندند و در اوج اغتشاشات اخیر، علیرغم فتنه دشمنان، تمام تلاش خود را انجام دادند که صف خود را از صف اغتشاشگران جدا کنند و اگر هم اعتراضی بود در چارچوب مشخص قانونی حضور پیدا کرده و مطالبات خود را اجرایی و بیان کردند. 

وی گفت: برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بیشترین درصد افزایش حقوق کارگران که ۵۷ درصد بوده است را اعمال کرد و در پی آن، مطالبات بازنشستگان نیز برآورده شد و امید است با نگاهی ویژه، این موضوع پیگیری شود. 

حسینیان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در بحث تکریم ارباب رجوع رهبر معظم انقلاب اسلامی، جلب اعتماد و مردمی کردن کار، همدردی و اخلاق خوش مسؤولان، آسانی و روانی امور اداری برای مردم، رعایت امانتداری در انجام کار و پاسخگویی به نیاز مردم را موجب جلب نظر و رضایت مردم دانستند که در نهایت موجب شیوه نگاه فرد به نظام خواهد شد. 

وی با تاکید بر اینکه نگاه جهادی و‌ انقلابی باید در کشور حکم فرما شود، افزود: با نگاه جهادی و انقلابی مطمئنا بسیاری از مشکلات کشور حل و مسیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی با شتاب بیشتری طی خواهد شد. 

مسؤول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه امروز مردم تشنه خدمت و محبت هستند، اظهار کرد: در بحث تشکیل پایگاه‌های مقاومت بسیج و جذب کارگران و مجموعه مخاطب بسیج، حوزه بسیج اداری کارگری با همکاری مضاعف فرمانداری، اقدامات بهتری را در این راستا انجام دهند. 

حسینیان در خاتمه، به ایفای جهاد تبیین در ادارات و جامعه هدف در مجموعه مراکز تولیدی و صنعتی اشاره و تاکید کرد و با حمایت از طرح صندوق کارآفرینی امید، به عنوان هر روستا یک محصول، اجرای این طرح را مفید و تاثیرگذار در زمینه گردشگری، صنعت و کشاورزی برشمرد.

ارسال توسط : مازندران مازندران
بازدید
دیدگاه