اخبار ویژه

مسؤولان موانع را از سر راه تولید بردارند/ فقر مازندران در حوزه صنایع

کد خبر : 18286
دوشنبه 13 تیر 1401 - 09:42
نماینده ولی فقیه در مازندران

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مسؤولان باید موانع را از سر راه تولید بردارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی  لائینی بعد از ظهر امروز در نشست با مسؤول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور با تقدیر از فعالیت‌های بسیجی و جهادی در حوزه صنایع و کاروکارگری، اظهار کرد: اگر کار و کارگر محترم و مقدس است پس هر فعالیتی در این حوزه که به بهبود کار، اصلاح فصلی کسب و کار و تعالی اخلاقی و معنوی کارگران و رشد صنایع و تولیدات در کمیت و کیفیت به‌ویژه به دانش‌بنیان شدن صنایع ما مقدس خواهد بود.

وی با بیان اینکه محیط کار و تولید خودش یک عبادت‌گاه است، افزود: بسیجیان ما باید بر فضای تقدس، نورانیت و معنویت این محیط و عبادتگاه و در کنار آن تلاش و جهادی که باید انجام گیرد باید توجه کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: فلسفه حضور بسیج در هر فضایی و در هر حوزه‌ای نخست تقویت مسوولیت خاص آن حوزه بوده و موضوع دوم تقویت فرهنگ و اخلاق دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی در آن فضا است، پس بسیج کارگری و کارگران هم باید در فکر تقویت کار، تولید و اصلاح شرایط کار باشد و علاوه بر آن ارزش‌هایی که شهیدان جان خود را نثار کردند این ارزش‌ها در آن محیط پررنگ کنند.

این مسؤول با تاکید بر اینکه نباید در شرایط تحول اقتصادی در فضای کسب و کار شاهد احتکار، قاچاق و سایر موارد که البته بسیار کم است، شاهد باشیم، اضافه کرد: البته همین میزان کم برای ما زیبنده نیست ؛ چراکه کارگران افراد شریفی هستند هم سرمایه‌گذاران که دغدغه تولید در کشور دارند.

وی افزود: شاهد هستیم برخی از کارخانجات ما به عمد از چرخه تولید خارج شدند و یا دچار مفاسدی شدند و یا تبعیض‌های نادرست و سوءاستفاده‌های دیگر در حق کارگران شده است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران یادآور شد: گفته شده حجت‌الاسلام رئیسی زمانی که در قوه‌قضاییه بودند ۲هزار واحد تولیدی را که راکد بودند و صدای اعتراض کارگران به جایی نمی‌رسید را توانستند به کار برگردانند.

وی با بیان اینکه استان مازندران دارای کارگران نجیبی است، اظهار کرد: بسیاری از کارگران،  سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع و کارگران تولیدی واقعا مردم شریف هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: اینکه سرمایه‌گذاران ریسک کرده در این شرایط وارد عرصه تولید شده پس دارند جهاد می‌کنند؛ کسی که در میدان است و دارد جهاد می‌کند باید یک عقبه تدارکاتی پشتیبانی کند نه اینکه هزار تا چوب لای چرخش بگذارند.

محمدی لائینی با تاکید بر اینکه مسوولان باید موانع را از سر راه تولید بردارند، خاطرنشان کرد: گرچه در مازندران در گذشته هم صنایعی داشتیم که به ناحق زمین خورده و عمدا صنایع نساجی، چای و امثال اینها را نابود کردند که لازم است برای گذشته تدبیر شود.

وی با اعلام اینکه مازندران از لحاظ صنایع فقیر است، افزود: به نام کشاورزی  بیش از دو دهه مجوز صنعتی شدن دادند و آن وقت که هم دادند یک صنایع دم دستی ایجاد کرد و صنعت تبدیلی که برای استان مهم بوده، فقیر است که امیدواریم بسیج توجهی به ایجاد صنایع مادر در مازندران را داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان اینکه همه ما باید در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری که یک راهبرد است، تلاش کنیم، تصریح کرد: نباید در این زمینه شعاری برخورد کنیم و ما باید تولید را دانش‌بنیان کنیم که بسیج در این زمینه در کنار مسؤولان می‌توان کمک‌کننده باشد.

این مسؤول گفت: باید برنامه‌های مختلف برای بسیج و کارگران درنظر گرفته شود.

مسوول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور نیز در این جلسه، اظهار کرد: کلیدواژه‌ها تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین راهبردی بوده که دقیقا تکلیف بر این مجموعه است.

حمیدرضا اله بداشتی افزود: رفع موانع واحدهای تولیدی طی جلسه امروز در دستور کار قرار گرفت و مباحثی در این جلسه بحث شد که به این هدف بینجامد.

مسوول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور بیان کرد: اقدامات خوبی در استان در حال انجام است که نشان‌دهنده هم‌آوردی مسؤولان است.

این مسؤول با تاکید بر اینکه مشکلات موجود در حوزه کارگری برکسی پنهان نیست، خاطرنشان کرد: تعامل‌ها، نوع نگاه‌ها و استفاده از تریبون نماز جمعه و ائمه جماعات  و فرماندهان سپاه برای اینکه گفتمان غالب گفتمان جهادی شود در این استان حاکم است.

 

اله بداشتی با بیان اینکه امیدواریم در جامعه کارگری شاهد تحول باشیم، اضافه کرد: منابع کارگری مهم‌ترین موضوع و ستون فقرات اقتصاد کشور است باید جامع‌تر دیده شود و کمک بیشتری داشته باشیم‌.

وی با اشاره به اینکه براساس تاکید مقام معظم رهبری هم باید به کارگران و خانواده‌های آنان توجه شود، اظهار کرد: نگاه به کار و کارگر نگاه دوبعدی است و نوع نگاه دولت نیز تقدسی است و افزایش حقوق کارگران را باوجود همه موانع در دستور کار قرار گرفت.

 مسوول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور ادامه داد: در ادامه راه نگاه و حمایت از بازنشستگان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

این مسوول تصریح کرد: این نهاد به دنبال این است بحث نگاه و فرهنگ کار و اینکه انسان الهی در واحدهای تولیدی داشته باشیم که هم صرفه‌جویی کند و هم تمام اهتمام خود را به تولید پایدار باکیفیت بگذارد و ازسوی دیگر برای رفع موانع تولید تمام اهتمام خود را در دستور کار قرار دهد و یک محیط کار اسلامی و برای کارگر انقلابی برای تولید ملی باشد تا هم موجب رونق تولید داخلی و صادرات شود.

مسوول بسیج کارگران و کارخانجات استان مازندران نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: باتوجه به بحث هدفمندی یارانه‌ها بازدید از مجموعه‌های تولید در دستور کار قرار گرفت و باتوجه به جمع‌بندی و اقدامات موثر کمبودی در بحث روغن در استان نداریم.

سیدجواد حسینیان با بیان اینکه واحد تولیدی روغن در آمل روزانه ۴۰ تن تولید داریم که ۱۰ تن برای شهرستان و ۳۰ تن دیگر بدون انبار به سایر شهرستان‌ها ارسال می‌شود، افزود: این سازمان با پشتیبانی‌های مسؤولان در راستای شعار سال و فرامین مقام معظم رهبری قدم‌های موثری برداشته شده است.

 مسوول بسیج کارگران و کارخانجات استان مازندران بیان کرد: در سال ۱۴۰۰، ۳۶ شرکتی که دچار آسیب شدند را به چرخه تولید بازگرداندیم و همچنان پیگیر کمک به رفع موانع تولید و آسیب‌های حوزه تولید و در کنار آن کمک به قشر زحمت کش کارگری را در دستور کار داریم.

وی یادآور شد: جایگاه کارگران، جایگاه مهمی است که باید به این مهم توجه شود.

در این مراسم کتاب شهید نوروزعلی یزدان خواه شهید شاخص سال ۱۴۰۱ کشور (چاپ شده توسط بسیج کارگری استان) اهدا شد.

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه